KEBUDAYAAN & KESENIAN

Siri TV Turki Mengilhami Pemberian Nama Kepada Anak-anak di Paraguay

Populariti siri TV Turki di negara-negara Amerika Latin juga terserlah di Paraguay ketika orang-orang memberi anak-anak mereka nama-nama pahlawan siri TV.

Di negara-negara Amerika Latin, di mana siri TV Turki dikagumi, dan juga telah disahkan oleh sumber asing bahawa ia adalah antara siri TV terbaik di dunia dari segi anggaran dan kualiti, orang-orang di wilayah itu mula memberi nama anak-anak mereka dengan nama watak-watak dari siri ini, tercermin dalam catatan media sosial.

Di Paraguay, salah satu negara Amerika Latin di mana banyak siri TV Turki diikuti dengan minat, organisasi rasmi bernama “Registro Del Estado Civil”, yang bertindak sebagai pentadbiran penduduk, menerusi akaun Twitternya berkongsi beberapa nama yang diberikan kepada anak-anak warganegara yang diilhami oleh siri TV.

Dalam perkongsian institusi itu dengan pernyataan “Beberapa nama di sini diilhamkan oleh novel dan siri Turki,” terdapat nama-nama seperti Shehrazad, Kerim, Kemal, Devran ve Mustafa.

Telah diketahui bahawa sejak tahun 2015, siri Turki memecahkan rekod jumlah penonton di negara-negara Amerika Latin.

Dengan kebiasaan menonton siri TV Turki yang pada awalnya bermula di Chile, nama-nama Turki diberikan kepada beberapa anak yang dilahirkan di negara ini, dan pelakon-pelakon Turki diundang ke pelbagai organisasi di Amerika Latin.

Tinggalkan Balasan